Fjord Norge med ny profil
Under arrangementet Norway Travel Workshop lanserte administrerende direktør i Fjord Norge Kristian B. Jørgensen sin nye visuelle identitet. Det er reklamebyrået MK Norway som utarbeidet nytt kommunikasjonskonsept og visuell identitet for virksomheten, skriver reklamebyrået i en pressemelding.
Ifølge Reiselivsavisen.no ble partnerne svært begeistret:
– Jeg syns det er bra med færre farger og et blått og grått fargevalg, som sier fjord, fjell og bre. Jeg syns logoen gjenspeiler tiden, med sine stramme linjer og blått, som er in nå. I tillegg fremstår den nye logoen som mer trendy enn den forrige, sier bookingsjef Tone Nordvik fra Hotel Union i Geiranger til Reselivsavisen.no.
– Den er veldig mye mer gjennomtenkt til bruk i forskjellige sammenhenger, tilføyer Elizabeth Bakken, salgssjef ved Hotel Alexandra i Loen. Sammen med Hotel Union, er Alexandra det andre store hotell-lokomotivet i Fjord Norge.
– For Fjord Norge har det vært viktig å få større fokus på produktet vårt, fjord. Fjorden er det verden der ute identifiserer oss med. Det handler om location, location, location. Man kan tydelig se røttene tilbake til den opprinnelige profilen, men vi ser et mye tydeligere og klarere merke nå, sier Kristian B. Jørgensen, som mener dette er en forutsetning for å kunne hevde seg i internasjonal reiselivsmarkedsføring.
– Dette er svært hyggelige tilbakemeldinger fra Fjord Norge og deres partnere. Det er tross alt de som eier merkevaren FjordNorway – Norges største og viktigste reiselivsbrand. Det er viktig at de kjenner eierskap til profilen, og at den føles som et samlende merke for hele regionen. Det har vært viktig i hele prosessen, sier Account Director i MK Norway Per Thoresson Lund, som fortsetter:
– Men det er også partnerne som skal fylle produktet med innhold, som er så sterkt at flere kommer til regionen. Det er ikke uten grunn det nye slagordet er You have to be here to believe it, som er førende i det nye kommunikasjonskonseptet.
– Vi valgte MK Norway fordi de har en annerledes tilnærming til kommunikasjon, basert på en sterk byråkultur, med røtter i Vestlandet. Dessuten har MK Norway et internasjonalt fokus, som er svært relevant for oss, sier Jørgensen.
Samarbeidet mellom Fjord Norge og byrået fortsetter, med utvikling av nye, spennende kommunikasjonskonsepter for 2013.
Foto: Fjord Norge på messe, med ny visuelle profil.